Tulburararile globale (pervazive) de dezvoltare ale copilului

In ultimul timp, am primit foarte multe intrebari de la voi care vizau manifestarea tulburarilor globale (pervazive) de dezvoltare ale copilului, cu precadere a tulburarii Asperger.
Tulburarile pervazive de dezvoltare sunt caracterizate printr-o deteriorare calitativa, severa si omniprezenta in diverse arii de dezvoltare aptitudinala, interactiune sociala reciproca, aptitudini de comunicare si prezenta unor comportamente , activitati sau interese stereotipe.

Aceste tulburari sunt vizibile de regula in primii ani de viata si pot fi conform DSM IV-TR, urmatoarele:
-tulburarea autista
-tulburarea Asperger
-tulburarea Rett;
-tulburarea dezintegrativa a copilariei;
-tulburarea pervaziva de dezvoltare fara alta specificatie.

Criterii DSM IV de diagnostic pozitiv pentru tulburarea Asperger:
lipsa de constientizare sociala;
lipsa de interes in socializare / si in a face prietenii;
dificultatea de a face si a sustine prietenii;
incapacitatea de a deduce gandurile, sentimentele, sau emotiile altora;
privirea este fie prea intensa sau evita contactul cu ochii;
lipsa de schimbarea a expresiei faciale, sau folosirea de expresii faciale exagerate;
lipsa de intelegere sau de utilizare a gesturilor;
nerespectarea limitelor interpersonale;
sensibilitate deosebita la zgomote, atingere, mirosuri, gusturi, sau stimuli vizuali;
inflexibilitatea si/sau supra-aderarea la dependenta de rutine;
stereotipuri si modele repetitive motorii.

Caracteristicile pozitive ale persoanelor cu sindrom Asperger au fost descrise ca fiind benefice in multe profesii si acestea includ:

cresterea capacitatii de a se concentra asupra detaliilor,
capacitatea de a persevera in interesele specifice, fara a se lasa influentat de altii,
capacitatea de a lucra independent,
recunoasterea de modele pe care alte persoane le-ar putea rata,
un mod original de a gandi.
Vorbirea lor poate fi dezorganizata, poate fi sau nu relevanta pentru discutie, sau se pot concentra prea intens pe domeniul lor definit de interes (a se vedea mai sus) in conversatii.
Pot fi vazute de asemenea modificari in voce si in vorbire (de exemplu, vorbind prea tare sau dramatic, folosind un ton invariant, tare pitch, vorbind prea repede sau prea lent).
Limba poate fi interpretata literal, si pot aparea dificultati de limba la interpretarea intr-un context specific.
Exista dificultati cu utilizarea de subtilitati de limbaj, cum ar fi ironia sau sarcasmul.
Daca ai nevoie de sprijin in acest sens, pentru copilul tau, te asteptam sa ne contactezi si sa dezbatem impreuna tipuri de interventii care ii pot fi benefice.