Aproape toată lumea pe care am tratat-o, avea o anumită formă de anxietate socială.
Anxietatea socială, în timp, se poate transforma în atacuri de panică – unde hipervigilența din corp devine atât de intensă încât persoana intră într-o stare de panică completă. Acesta este motivul pentru care atacurile de panică fac ca persoana să simtă “sfarsitul”- deoarece corpul crede că se află într-o amenințare severă.
Cei mai mulți dintre noi au învățat să caute in exterior aprobare, pentru pentru validare. Căutăm cu disperare dragostea necondiționată pe care nu am primit-o în copilărie. Ne temem să fim abandonați.
Ne temem că, credința noastră fundamentală din cauza traumei nerezolvate ar putea fi adevărată: că nu suntem vrednici, nu suntem iubibili, că ceva este în neregulă cu noi.
Gândurile noastre devin obsedante „Ii place de mine?” „Mă va părăsi?” „Nu sunt suficient de bun pentru el/ea” „De fapt nu vrea să fie prietena mea”.
Aceste gânduri reflectă sistemul nostru nervos. Deși anxietatea socială ne poate face să ne simțim epuizați sau copleșiți, este de fapt o încercare de auto-protecție.
Pentru a ne vindeca de anxietate, trebuie să ajungem la un echilibru emotional si sa ne dezvoltam stima de sine. Este important să vă angajați în practici CONSTANTE pentru a găsi acea siguranță. Mintea + corpul învață stări noi prin repetitie.
Lucruri de care trebuie să fii conștient în timp ce lucrezi pentru a-ti vindeca anxietatea:
-Somn: cheie în vindecarea / repararea corpului.
-Nutriția (deficiențele nutriționale + anxietatea sunt legate una de cealalta) dezechilibrele nutriționale pot provoca, de asemenea, inflamații, care sunt un factor declanșator de anxietate.
– Ai grija de sănătatea intestinului gros si subtire – microbiomul joacă un rol important în sănătatea noastră mentală
– Impune-ti limite, impune limite celorlalti- acest lucru joacă un rol important în reducerea anxietății generale.
Tu ai anxietate socială? Cum o poti descrie, care sunt emoțiile care te încearcă?
Psiholog Lucia Șireanu
Psiholog Florentina Anghel